FORMY POMOCY ŚWIADCZONE PRZEZ OŚRODEK:
I. ZAKRES INTERWENCYJNY
1. Zapewniamy schronienie ofiarom przemocy w rodzinie, bez skierowania i bez względu na dochód, na okres do 3 miesięcy;
2. Udzielamy pomocy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 20 czerwca 2023 r. w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla osób doznających przemocy domowej oraz wymagań kwalifikacyjnych wobec osób zatrudnionych w tych ośrodkach, (Dz. U. z 2023 r. poz.1158),
3. Pomagamy opracować plan pomocy.
Przyjęcie na pobyt hostelowy do Ośrodka jest możliwe po przeprowadzeniu ankiety dot. kontaktu z osobami chorymi lub podejrzanymi o kontakt z osobą chorą na covid 19.
II. ZAKRES POTRZEB BYTOWYCH
Osobom przyjętym na całodobowy pobyt Ośrodek zapewnia:
• sześć pokoi z łazienkami – (w sumie: 18 miejsc dla dorosłych i 2 łóżeczka);
• dużą świetlicę (telewizor, komputer z Internetem, x-box);
• małą świetlicę dla dzieci z miejscem do nauki;
• w pełni wyposażoną ogólnodostępną kuchnię (2 lodówki, 2 kuchenki, zmywarka, mikrofalówka, drobny sprzęt AGD oraz wszystkie naczynia);
• pomieszczenie do prania i suszenia (2 prali i suszarka).
III. ZAKRES TERAPEUTYCZNO – WSPOMAGAJĄCY
1. Udzielamy poradnictwa: pedagogicznego, psychologicznego, prawnego, socjalnego;
2. Istnieje możliwość stworzenia grupy psychoedukacyjnej dla osób doświadczających przemocy – przy minimum 3 osobach ( w czasie pandemii – brak grupy, wszystkie porady psychologiczne odbywają się w formie teleporad).
Porady prawne i psychologiczne dla osób doświadczających przemocy odbywają się poprzez teleporady lun ambulatoryjnie w ośrodku w każdy wtorek (obowiązuje wcześniejszy telefon do SOW celem zarejestrowania się (663327000 lub 13 492 72 52 – psycholog 13.00 – 15.00, prawnik w każdy czwartek 11.00 – 13.00.
IV. KONTAKT TELEFONICZNY
1. Informujemy o formach pomocy jakie może udzielić Ośrodek (dalsza pomoc ukierunkowana jest na profesjonalną pracę w Ośrodku). W razie kryzysu przemocy – interwenci pracują całą dobę 24/7. Wsparcie pod całodobowym numerem 66 33 2 7000.
V. OSOBISTY KONTAKT W OŚRODKU
1. Rozmowa z pracownikiem pierwszego kontaktu,
2. Konsultacje ze specjalistami (psycholog, prawnik, pedagog, pracownik socjalny),
VI. WSPÓŁPRACA ZE SŁUŻBAMI POMOCNICZYMI
Współpraca z Gminnymi Zespołami Interdyscyplinarnymi, policją, kuratorami, przedstawicielami oświaty i służby zdrowia.
KORZYSTANIE Z USŁUG SPECJALISTÓW ODBYWA SIĘ PO WCZEŚNIEJSZEJ ROZMOWIE Z PRACOWNIKIEM PIERWSZEGO KONTAKTU
WSZYSTKIE USŁUGI ŚWIADCZONE PRZEZ OŚRODEK SĄ BEZPŁATNE!